3 Ocak 2009 Cumartesi

Sobe

Bende sobelendim!!! Sevgili Güneş tarafından mimlendim, konu şarkılar.
Şimdi bu nedir demeyin kızlar valla bu benim ilk sobem.O yüzden istedim ki yazım renkli, bol resimli ve birazda abartılı olsun.

Hemen hemen her parçasını severek dinlerim minik serçenin. Ama en sevdiklerim : Gülümse, Küçüğüm, Kaderim ve Seni yerler ( bu parçayı biraz değiştirerek oğluma söylüyorum)
Funda Arar'dan favorilerim: Benim için üzülme (birde bu parçayı canlı dinleyeceksiniz, keyfine doyum olmuyor) ve Bu sabah güneş doğmuyor .
Kıraç'tan ise dinlemekten zevk aldıklarım : Gülmek için yaratılmış, Yaşamam artık , Bir veda havası, Yıldızlarda kayar ve Talihim yok bahtım kara
Zerrin Özer'den favorilerim ise : O yaz (bizim parçamız), Ben melamet hırkasını kendim giydim ve Artık sevmeyeceğim ( oldum olası çok severim bu şarkıyı, bir anlam yüklemeyin arkadaşlar bende bir anısı yoktur)
Nilüfer'den tek favorim : Kar taneleri (çoook güzel söylüyor)
Candan Erçetin'de çok severek dinlediğim şarkıcılardan biri ama ondanda dinlemekten en çok hoşlandığım parçalar : Elbette (her dinlediğimde kendimi daha bir güçlü hissediyorum) ve Gamsız hayat
Esmeray'dan ise tabiki favorim :Unutma beni (bu parçayı ilk dinlediğim günden beri eski sevgiliye yapılabilecek en güzel beddua diye düşünürüm)
Şebnem Ferah'tan ise favorilerim : Sil baştan ve Çakıl taşları
Cem Karaca Baba'dan ise saymakla bitmez favorilerim. İçlerinden seçtiklerim : Islak ıslak, Resimdeki gözyaşları, Tamirci çırağı, Dadaloğlu ve Oğlum'a (bu parçası çok bilinmez, oğluna yazdığı parçadır.
Edip Akbayram'dan severek dinlediklerim ise : Eşkiya dünyaya hükümdar olmaz, Adaletin bu mu dünya, Sen benden gittin gideli ve Hasretinden yandı gönlüm
Ve Yaşar'dan favorim : Kadınım ( Aşkım, bu parçayı bana az söylemedi)

Tabiki olmazsa olmazlarım, her zaman dinlemekten çooook büyük zevk aldığım özgün müzik ve türkü söyleyen sanatçılarımız ve şarkıları var. Açıkcası onları ayrı bir kategoride göstermek istedim. Güzel bir masada, sevdiğim dostlarımla ve rakı kadehi eşliğinde bıraksalar sabaha kadar dinlerim türkülerimizi ...

Arif Sağ'dan favorim ise : İnsan olmaya geldim. Bu parçayı bir çoğumuz yılanların öcü filminden hatırlarız. Eğer tekrar dinlemek isterseniz ve birazda vaktiniz varsa buyrun size iyi dinlemeler. Yanlış bilmiyorsam ilk versiyonu.
Ahmet Kaya şarkılarından hangisini tercih edeyim hiç bilmiyorum. Lise yıllarımdan beri bir çok parçasını çok severek dinlerim. İçlerinden en çok favorim olan şarkıları : Giderim, Hani benim gençliğim, Adı bahtiyar, Ağladıkça, Doğumgünü, Başım belada ve Fabrika kızı
Ali Asker'den en çok dinlediğim şarkılar : Metrisin önü ve Oy dağlar
Zülfü Livaneli'den ise favorilerim : Kan çiçekleri, Bir şafaktan bir şafağa, Güneş topla benim için, Leylim ley
Aşık Mahsuni'den ise dinlediğim şarkılar : Zevzek, Yuh yuh, Çeşm-i siyahım ve Ben beni

Ve burda yazamadığım ama belirtmeden de geçemeyeceğim Dostum dostum, Eftelya, Dokuz altı yolları, Gesi bağları, Kara yılan, Etek sarı yani bu liste uzar gider ben daha fazla sizin sabrınızı zorlamadan iyisimi bitireyim bu sobeyi. Yabancı müzik dinlemekten hiç haz etmediğim için hiç bir parça yazmadım..Teşekkürler Güneş, bu sobeyle beni üniversite hatta lise yıllarıma götürdün. Bir süredir dinleyemediğim parçaları sayende tekrar dinledim. İki gündür ağzımda Gesi bağları ve Bir şafaktan bir şafağa söyleyip duruyorum. Teşekkürler ...

Adettendir benimde mimlemem gerek, bende kabul ederlerse sevgili Rahşan ve Zorda Sükunet'i MİMLİYORUM.

2 yorum:

Rahsan Collyer dedi ki...

Mutlu seneler Demetcim... En kısa sürede sobeni yanıtlicam. Öpüyorum ikinizi...

Zorda Sükunet dedi ki...

anam! sobelenmişim!

sobelenmenin ne demek olduğunu ve duğduğumda "bu ne ya?!" gibi bir tepki verdiğim aramızda kalsın :D

tamam tamam..oyunu oynucam ama bir sorun var...ben kimi sobelicem ya...
buldum!

asi yegenimi sobelerim ben de !
beraber minik kuşu söyler dururuz :D