27 Aralık 2008 Cumartesi

BA-ŞAR-DIK


Gene bizden bir oh beee ... Dün akşam üzeri itibariyle bizim kuzunun yumurtaya alerjisinin geçtiğini öğrendik. Oh beeee.... Açıkcası doktorumuza giderken bayağı bir umutsuzduk . Çünkü son iki haftadır yiğit'in yanaklarında ve çenesinde eskisi gibi kırmızı lekeler oluşmuştu. Ya son altı aydır kullandığımız ilacı kestiğimizden (alerji testi için) ya da yeni bir şeye alerjisi çıktığından böyle al al dolaştığını düşünmüştük. Oysa bizim kuzu alerjik ve hassas bir cilde sahip olduğu için egzama olmuş. Bunu bebekken de olmuştu. Alerji fikrine o kadar çok odaklanmıştık ki egzama olacağı hiç aklımıza gelmemişti. Valla egzamayı duyunca sevindik. Hele test sonuçlanınca daha bir sevindik. Artık yumurta yememeye paydos ...


Yiğit'in yumurta ve yumurtalı yiyecekler yiyememesi beni çok üzüyordu. Hoş başka protein içeren besinlerle protein ihtiyacını karşılıyorduk ama benim anne yüreğim bir kere takmıştı yumurta yiyememesine. Hele birde yumurtanın, anne sütünün haricinde insanın ihtiyacı olan tüm besin öğelerini bulunduran tek besin olduğunu öğrendiğimde daha bir taktım yumurta yiyememesine. Zaten ne yaptıysam bir türlü sütümü artırmayı başaramadığım gögüslerimden de sadece 5 ay emzirebilmiştim.Üst üste gelen bu iki şey sanki bende yiğit'in hiç sağlıklı beslenemediği izlenimini yaratmıştı. Bir de süt ve yumurta alerjisinin daha sonra alerjik astıma çevirme riski olan alerji türleri olduğunu öğrendiğimde üzüntümün yanına paniğide eklemiştim. Neyse ki atlattık hemde doktorumuzdan kocaman bir aferim alarak.

Tedavi süreci boyunca yaptıklarımızı maddelersek :

1. Kesinlikle bir kere yedirirsem birşey olmaz demedik. Altı ay boyunca ne yumurta ne de yumurta içeren besinler vermedik.

2. Bir gün bile ilacını aksatmadık.

3. Doktorumuzun söyledikleri dışında hiçbir şey yapmadık.

4. Alerjik bir bünyeyeye sahip olduğundan diğer çocuklara göre daha fazla kaşınır ve terlerdi. Onu biraz rahatlatmak için yazın her gün en az iki kez (genelde üç kez) kışın ise günde bir kez yıkadık. Sabun, şampuan, bebe yağı ve kremini doktorunun önerdiği marka kullandık.Kıyafetlerindeki etiketleri kesip iç çamaşırlarını hep ters giydirdik. Çocuklar için olan çamaşır makinası deterjanını ( sabun tozu da dahil) bırakıp bizim için kullandığımız çamaşır makinası deterjanı ( üç büyük markadan biri olabilir) ile çamaşırlarını yıkamaya başladım. Çünkü doktorumuzun dediğine göre bizim için kullandığımız deterjanların alerjik riski daha azmış.

5. Çivi çiviyi söker, bir kerecik yedirmekle hiçbir şey olmaz, verdikçe vücudu yumurtaya alışır diyenleri hiç ama hiç DİNLEMEDİK !!!

6. Kararlı ve titiz davrandık. Bizim bu kararlılığımızı gören yakın çevremiz (anneanne, babaanne, dede, hala, teyze ...vb herkes) bu konuda en az bizim kadar dikkatli davrandılar.

7. Asla mevsimi dışında hiç bir sebze ve meyve yedirmedik.

8. Çikolata, bisküvi, kraker ve cips gibi şeyleri hiç yedirmedik.

9. Yumurtayla yapılan her yiyeceği yumurtasız yapıp oğluma yedirdim. ( kek, kurabiye, börek, köfte... vb.)

10.Genelde alerjilerin bir soğuk algınlığınla alerjik astıma çevirme riskine karşılık ise çok dikkatli davrandık. Olabildiğince terletmedik ve üşütmedik . Çok dikkatli davrandığımız bu süreçte sadece iki kez hastalandı. ( bir kez nezle ve bir kezde krup oldu). Gögsünden gelen her hırıltıyı dikkate alarak doktora götürdük.


Yukarıda yazdığım tüm maddelere sadık kalarak bu süreci kazasız belasız atlattık. Dün itibariylede tedavimizin ikinci süreci olan kontrol kısmına geçtik. Önümüzdeki dört ay boyunca başka bir ilaç kullanacağız. İki yıl sonrada bir kez daha alerji testi yaptıracağız. Tabi bu arada belli periyotlarla doktor kontrollerimizde olacak. Eğer beş yaşına kadar tekrar bir alerjiyle karşılaşmazsak alerjik astım olma riski %95 azalıyor.


Daha öncede dediğim gibi artık yumurta yiyebilecek. Yumurtayı önce bir nohut büyülüğünde daha sonra ise her gün bir nohut büyüklüğünde arttırarak yedireceğiz. Tabi bu işleme yumurtanın sarısı ile başlayacağız. Yaklaşık 15 gün sonra bir bütün yumurta ve yumurta içeren yiyecekler yiyebilecek. Yiğit bugün itibariyle tekrar yumurtayla tanıştı. Bir nohut büyüklüğünde verdiğim yumurtayı önce tattı sonra diliyle itti. Bende ekmek ve peynirle kamufle ederek tekrar verdim attığı parçayı. Çaktırmadan yedirttim ilk yumurtasını. Zannedersem pek sevmedi bu yumurtayı.

4 yorum:

Güneş Akay dedi ki...

Sevindim senin adına,yumurta çok faydalı ve çok fazla kullanılıyor,iyi dikkat edebilmişsin.Bu arada alerjiler geçebiliyor mu?Yani birşeye alerjin varsa hep vardır ben öyle bilirdim.
Sevgiler

demet'in dunyası dedi ki...

bebekken olan alerjiler iyi bakıldığı zaman geçebiliyor. tabi beş yaşına kadar tekrarlama veya yeni bir şeye alerjisi olabiliyor. maalesef yumurta ve süt grubu alerjilerinde böyle bir risk var. o yüzden doktor kontrollerimiz devam edecek. şu anda yumurta alerjisini yendik.kesinlikle besin alerjilerinde vücut alerjik olan gıdayı unutursa problem ortadan kalkıyor.çocuklar için sistem bu ama büyükler için bilmiyorum.

Rahsan Collyer dedi ki...

Demetcim, süperrr haber yahu bu!!! Sonunda verdiğin emeklerin karşılığını gördün canım, çok sevindim inan. Çok iyi biliyorum gittiğiniz restoranlarda masaya gelen pideleri bile üzerinde yumurta var diye uzak tutmak zorunda kaldığını, hazırladığın ya da ısmarladığın her yiyeceğin yumurta içermemesi için ne kadar çok dikkatli olduğunu...vs. Hadi büyük geçmişler olsun, gözünüz aydın. Öpücem o mavişi yakalayınca şapır şupur!!!

demet'in dunyası dedi ki...

canım benim çok teşekkürler.vallahi atlattık. inşallah bir daha tekrarlamaz :0)