22 Aralık 2008 Pazartesi

İlkler...


Bu haftasonu Yiğit'le üç tane ilk yaşadık. Cumartesi günü bizim kuzu büyüdü deyip gidip lazımlık aldık. Bayağı kullanışlı bir lazımlık. Sanki minyatür klozet. Hem oturak hem de klozet adaptörü olarak kullanılabiliyor. Çocuk içine tuvaletini yaptımı başlıyor lazımlık şarkı söylemeye. İki gündür elimizde bir bardak suyla ailece banyoya gidip boşaltıyoruz suyu lazımlığın içine ve başlıyoruz çıkan müzikleri dinlemeye. Bu arada da Yiğit'e lazımlığı ve işlevini anlatıyoruz. Şimdilik alıştırma turlarındayız. Biliyorum önümüzde zorlu bir süreç var. Amacım bu süreci eğlenceli bir oyuna dönüştürmek. Son birkaç aydır tuvalet eğitimi ile ilgili internetten uzman kişilerin ve blog annelerinin yazılarını okudum. Okuduğum bütün yazıları ve yakın çevremdeki büyüklerimin söylediklerini harmanlayıp bu süreçte bizim izleyeceğimiz yolu belirledim. Bu konuyu uzun uzadıya daha sonra yazacağım.




İkinci ilkimizde oğlumuza pastel boya (tamamen doğal) ve boyama muşambası aldık. Kalemleri çok seven oğlum (diş buğdayında bile o kadar eşyanın içinden kalemi seçti) pastel boyalara bayıldı. Ara sıra boyaları ağzına götürüp gözümün içine baka baka sırıtıyor. Ben ''Hayır Yiğit onlar ağıza alınmaz dedikçe daha bir kikirdiyor''.





Üçüncü ilkimiz ise pazar günü Ikea'ya gidip Yiğit'e masa ve sandalye almak oldu. Akşam odasında ufak bir iki değişiklik yaparak masa ve sandalyeleri sığdırdık. Yiğit buna da bayıldı. Bu masa ve sandalye sayesinde odasında daha çok vakit geçirmeye başladı. Keşke daha önce alsaydık. Bir de masanın üstünü değil, boyama muşambasını boyamayı öğrenirse tam süper olacak.

Bu arada bir süredir oğlumu götürebileceğim çocuk sanat merkezi bakıyorum. Anneler, Avruya Yakasında önerebileceğiniz çocuk sanat merkezi varsa sevinirim. Malesef ben Anadolu Yakasında buldum. Bize çok uzak.

3 yorum:

Zorda Sükunet dedi ki...

eşşek ya büyümüşte boya yapıyor!..

Güneş Akay dedi ki...

Merhaba demet,oyun grubuna üyemisin grupta yiğitin yaşıtı çocuklar var onlardan bilgi alabilirsin.
Tuvalet deneyimleri gerçekten önemli bende şimdiden takipteyim bloglardan.
Sevgiler..

demet'in dunyası dedi ki...

henüz hayır güneş, ama takip ediyorum. çocukların el becerilerini geliştirdikleri atölyeler var öyle bir yer arıyorum. bakalım önümüzde zorlu bir süreç var. bu konudaki tecrübelerimi bende paylaşacağım. zorda sükunet ,yakında senin kitaplarıda boyarsa şaşma :)))