1 Aralık 2008 Pazartesi

Biraz da mutfak ...

Haftasonu mutfaktan hiç çıkmadım desem yeridir. Resmen mutfak kuşu oldum. Cumartesi akşamı malum fenerbahçe-beşiktaş maçı vardı. Hallamgiller maç seyretmeye geldiler.Bende bunu fırsat bilip kahramanım ekmek makinasında kek ve pizza yaptım. Tek kelimeyle muhteşem oldular. Ben ekmek makinasıyla geç tanışanlardanım. Benim kuzu herşeyin doğalını, tazesini yesin diye gittik aldık.İyiki de almışız. Resmen makina çıktı hamaratlık bitti. Ne yapmak istersen (ekmek,kek,hamur,reçel,yoğurt,pilav,güveç) hepsinin tarifi var.Kaba belirlenen ölçeklerle malzemeleri koyuyorsun ayarlanan zamanda hooop sana muhteşem lezzetler çıkıyor. Size harika lezzetlerden bir kaç resim...


















Pazar günü de bize, soya soslu sebzeli tavuk ,kuzuya da ıspanaklı ev makarnası yaptım. Her ikiside oldukça lezzetli oldular. Valla ben yaptım diye demiyorum :))) Eğer yapmak isterseniz tariflere bir göz atın, her ikisininde yapımları çok kolay. Şimdiden afiyet olsun.

SOYA SOSLU SEBZELİ TAVUK

Malzemeler:
1/2 kg ince şerit şeklinde kesilmiş tavuk eti(tavuğun göğüs eti)
yarım çay bardağı zeytinyağ
3-4 yemek kaşığı soya sosu
1 orta boy soğan
2 adet çarliston biber
1 orta boy patates
1 orta boy kereviz (yapraklarıyla beraber)
1 orta boy patlıcan
1 orta boy kabak
1 orta boy havuç
1 diş sarmısak
1 tane kesme şeker
tuz
kimyon

Yapılışı:
bütün malzemeler küp küp doğranır.Önce soğan,sarmısak ve çarliston biber zeytinyağda pembeleştirilip içine, tavuk ve soya sosu ilave edilir. Tavuklar hafif piştikten sonra bütün sebzeler konur. Yaklaşık 1,5 bardak sıcak su, 1 tane kesme şeker, az kimyon ve isteğe bağlı tuz ilave edilip, pişmeye bırakılır. Demetçe yemeklerden bir tarif umarım beğeniyle yersiniz.



ISPANAKLI EV MAKARNASI
Malzemeler:
2 adet yumurta
1 çay bardağı irmik
1 su bardağı un
7-8 dal ıspanak
1 çay kaşığı tuz

Yapılışı:
Ispanakları az suda haşlayıp rondodan geçiriniz.Daha sonra ıspanakların içine yumurta,irmik, un ve tuzu katıp iyice yoğuralım. Unladığımız tezgahın üstünde hamuru merdane veya oklava yardımıyla incecik açalım.Açtığımız hamurları erişte şeklinde keselim. Arzu ederseniz hamur kalıpları ilede şekillendirebilirsiniz.Kaynamış suya atıp yaklaşık 7-8 dakika pişirelim. İsteğe göre tereyağ veya zeytinyağla soslayalım.
Ben bu makarnayı yumurtasız yaptım.Çünkü yiğitin maalesef yumurtaya alerjisi var. Yumurtasız da hiç fena olmadı. Şimdiden sizin kuzulara afiyet olsun. Bu yemek tarifi Ebruli programından alınmıştır.

1 yorum:

Rahsan Collyer dedi ki...

Vay be, Demetcim ne marifetler varmış meğer sende. Valla herşey süper gözüküyor...